Subject: FW: Kambja vallas Külitsel Pärna tee 10 ja 12 detailplaneeringust
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Aug 2025 13:32:45 +0300

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 6, 2025 12:28 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Toomas Raud' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
'Riivo Leiten' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kambja vallas Külitsel Pärna tee 10 ja 12 detailplaneeringust

Tere!

Tegime planeeringusse soovitud muutused:

*	määrasime krundipiirid vastavalt Tartu-Nõo projektile,
*	tõstsime juurdepääsutee projektis kavandatud asukohta,
*	torud kavandasime juurdepääsuteest järve ja kruntide poole,
*	näitasime joonistel projektijärgsed teejooned.

Saadan uuendatud planeeringulahenduse digitaalselt allkirjastatult.

Kas sellisel kujul võiks detailplaneering saada transpordiameti
kooskõlastuse, kui Kambja vald seda taotleks?

Mart

Saatja: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 16. juuli 2025 14:57
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: 'Toomas Raud' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 'Riivo Leiten'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kambja vallas Külitsel Pärna tee 10 ja 12 detailplaneeringust

Tere Mart

Suur tänu pöördumast. Üksjagu tähelepanekuid ikkagi meil tuli. Koondan
ehitusosakonna ja projekteerimise üksuse arvamused siia kirja. Palun viia
täiendused planeeringusse sisse.

1.	Palun arvestage Tartu-Nõo lõigu eelprojekti järgse piiri
asukohaga.

Alloleval joonisel on DP lahendus ja Tartu-Nõo projekti piiri asukoht:

Kui panna joonised kohakuti, siis on pilt selline: kaks kogujateed
(planeeritud ja tulevane Tartu-Nõo projektijärgne) ei kalpi.

Planeeringus tuleb arvestada Tartu-Nõo projekti äralõike piiriga. Palun
näidake joonistel ühte värvi piirjoontega eelprojekti skemaatiline
lahendust, mille sees võib siis planeeritav tee olla kitsam. Lisaks,
kogujateega ei pea tõesti Pärna tee 4 kinnistul hetkel veel asuma. Meil on
teeprojektiga sealt võõrandus ette nähtud, aga meil on ka laiem kogujatee
kavandatud. Kui meie hakkame projekti tarbeks maad võõrandama, siis
omandame maad ja laiendame kogujatee vastavalt Tartu-Nõo projektile.

2.	Tehnovõrkud planeerida selliselt, et need  kulgeksid mööda
tulevast teemaa serva, tulevikus rajatava nõlva all.

3.	Kontseptsioon on sobilik. Tegemist saab olema aeglase
piirkiirusega asulasisese kogujateega. Kaks mahasõitu kogujateelt on
sobiv. Elamute jalgteede ühendused on mõistlikud. Jalgrada hoovi sisse ja
teiselt poolt teed ühendus jalgratta- ja jalgteega tundub sobilik.
Hoonestuse kauguse osas meil pretensioone pole, kuid seletuskirja müra
peatükki 2.10 tuleb sellisel juhul täiendada vastavalt meie seisukohtade
kirjale (07.03.2025  nr 7.2-2/25/2336-2 punkt nr 14).

Tartu-Nõo projektiga müraseina kinnistutega külgnevalt ei kavandada, sest
seda pole tänase otstarbe jaoks tarvis. Tee ümberehituse aeg on teadmata.
Kui kinnistutel arendatakse elamuid, siis tuleb planeeringu koostamisel
arvestada olemasolevast ja perspektiivsest liiklusest põhjustatud
häiringutega (müra, vibratsioon, õhusaaste). Riigitee liiklusest
põhjustatud häiringute ulatust tuleb hinnata vastavalt keskkonnaministri
03.10.2016 määrusele nr 32 „Välisõhus leviva müra piiramise eesmärgil
planeeringu koostamise kohta esitatavad nõuded
<https://www.riigiteataja.ee/akt/105102016004?leiaKehtiv> “. Kavandada
planeeringu kehtestaja kaalutlusotsusena meetmed häiringute
leevendamiseks, sh keskkonnaministri 16.12.2016 määruse nr 71 „Välisõhus
leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise ja hindamise
meetodid <https://www.riigiteataja.ee/akt/121122016027?leiaKehtiv> “ lisas
1 toodud müra normtasemete tagamiseks lisaks hoonetele ka välikeskkonnas
hoonete hoovialal. Planeeringu joonisel ei kajastu hoovala mürameetmed (nt
mürasein/ekraan, vall jmt). Seletuskirjas kirjeldada ning näidata
joonistel kavandatud leevendusmeetmed. Esmahinnangul ei mahu pinnasevall
siia toimiva meetmena ära. Seletuskirja lisada selgitus, et Transpordiamet
ei võta endale kohustusi planeeringuga kavandatud leevendusmeetmete
rakendamiseks, leevendusmeetmed (nt mürasein) tuleb seaduse järgi rajada
arendajal (AÕKS § 56).

Väljavõte MARU kaardirakendusest: hoone ligikaudne asukoht tähistatud
punase tingmärgiga.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 7, 2025 4:15 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Toomas Raud' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 'Riivo Leiten'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kambja vallas Külitsel Pärna tee 10 ja 12 detailplaneeringust

Tere!

Saadan läbivaatuseks ja märkuste tegemiseks Kambja vallas Külitse alevikus
Pärna tee 10 ja 12 maaüksuse detailplaneeringu planeerimisettepaneku.

Soovime teha koostööd transpordiametiga enne, kui omavalitsus saadab
ametlikult kooskõlastamise taotluse.

Lisaks planeeringufailidele edastan jooniste DWG faili.

Tervitades

Mart Hiob

Tel 501 4767

AB Artes Terrae